In de Consumentengids van deze maand ergert de Consumentenbond zich fors aan de Postcode Loterij. Wie wil opzeggen bij deze loterij moet wel een zeer vasthoudend typje zijn, zo constateert de bond. Maar zelf helpt hij zijn leden ook niet verder.
Naar aanleiding van klachten dat het opzeggers van de Nationale Postcode Loterij wel erg moeilijk werd gemaakt, nam de Consumentenbond de proef op de som. Het bleek inderdaad niet makkelijk. Via de website van de Postcode Loterij moest scherm na scherm worden doorgeworsteld voordat de mogelijkheid om op te zeggen werd gevonden. Een weg banen langs prijswinnaars, kinderen uit ontwikkelingslanden, Desmond Tutu en vasthoudende telefonische medewerkers, zo constateerde men. Kortom, Postcode Loterij haalt alles uit de kast om je het opzeggen zo moeilijk mogelijk te maken en je te overtuigen om lid te blijven en al die goede doelen te blijven ondersteunen. Maar uiteindelijk belandde men toch bij een 0900-nummer en een opzegformulier.
Mooi werk, Consumentenbond. En nu het antwoord op de vraag hoe je uiteindelijk van die Postcode Loterij kunt afkomen. Aan het eind van het artikel staat dan ook het volgende kader.
Als lid van de Consumentenbond moet ik nu toch zeggen enige teleurstelling niet te kunnen onderdrukken. Mooi roze kader, mooie opsomming, maar mede dankzij mijn bond blijft punt 1 (Weet vooraf: opzeggen kan lastig worden) een waarheid als een koe. Want wat is het 0900-nummer en op welke webpagina is het opzegformulier te vinden om op te zeggen? “De Postcode Loterij laat niet los” luidt de kop boven het artikel. Dat kan zijn, maar mijn Consumentenbond laat tegenover mij als lid ook niets los.
Daarom bij dezen voor geïnteresseerden de betreffende informatie:
telefonisch: 0900 – 300 1500 (€ 0,50 per gesprek)
via de website: https://www.postcodeloterij.nl/opzeggen/opzegformulier
Na de publicatie in de Consumentengids heeft de Postcode Loterij de opzeginformatie op de website inmiddels toegankelijker gemaakt. Nu de Consumentenbond nog.
» Alle Berichten, Consument » De Postcodeloterij laat niet los….. maar...
« Wat weet Certimark over garanties? Waarom werken administraties niet klantgericht? »