Geloof je wat ze in commercials met de hand op het hart proberen wijs te maken? Niet doen! Trivago is er het voorbeeld van.
Voor hun commercial hebben ze hebben ze een heel sympathieke jongen ingehuurd die je toevertrouwt “Trivago vergelijkt de prijzen van meer dan 700.000 hotels op meer dan 200 websites en vindt voor jou het beste tarief.”
Even een piepklein testje: een hotelkamer voor 16 juni in Maastricht. Trivago geeft aan dat het hotel NH Maastricht voor die nacht voor € 86,00 is te boeken (oorspronkelijke prijs € 96,00, zo staat erbij).
Op de website HotelsCombined staat hetzelfde hotel voor €76,00 (oorspronkelijke prijs hier € 86,00). En geen bijkomende boekingskosten et cetera.
Klik je om te boeken voor deze aanbieding door dan kom je bij Booking.com terecht die laat weten dat er vandaag een korting van maar liefst 35% geldt, zodat in plaats van de oorspronkelijke prijs van € 117,00 (??) je nu nog maar € 77,00 (hé, geen 76 euro?) betaalt. Besluit je je boeking door te zetten dan komt er een prijs van € 76,50 op het scherm.
Één ding is in ieder geval duidelijk: commercials die je de beste prijzen beloven moet je echt niet zonder meer geloven. Of eigenlijk zijn er twee dingen duidelijk: geloof ook niet in oorspronkelijke of adviesprijzen; kijk alleen heel goed naar wat je uiteindelijk moet betalen.
» Alle Berichten, Consument » Trivago vindt niet het beste tarief
« Apple kent zijn eigen voorwaarden niet Consumentonvriendelijke inkoopactie van Vereniging Eigen Huis »